זומבה - אף אחד לא נשאר אדיש

זומבה - אף אחד לא נשאר אדיש

זומבה הוא שיעור אירובי אנרגטי וסוחף המפתח את הכושר הגופני: חיזוק, עיצוב, חיטוב, שריפת שומנים ועוד. הזומבה היא שיטת אימון אירובי באמצעות ריקוד שפותחה על ידי הכוראוגרף אלברטו פרס בקולומביה בשנות ה- 90 של המאה הקודמת. הזומבה מבוססת על שילוב תנועות ריקוד המושפעות מסגנונות שונים לצלילי מוזיקה לטינית, מערבית ומזרחית כך שאף אחד לא נשאר אדיש אליה והיא הופכת את האימון הגופני למהנה. מיליוני אנשים בעולם מתאמנים בזומבה ואלפים רבים בישראל מתאמנים בסוגי זומבה השונים בניהם גם ילדים.

 

למרות שבזומבה משתמשים במוסיקה לטינית המאפשרת שימוש בצעדי ריקוד, זומבה זה לא שיעור ריקוד ולכן אין צורך בניסיון קודם בריקוד וכל אחד ואחת יכולים להשתתף בשיעור  ואף אחד לא נשאר אדיש למקצב ולתנועה שגורמים לכולם לזוז ובכיף. ילדים המתקשים במסגרת מחייבת של תנועות ולא מוצאים את עצמם בחוגי ריקוד, אבל אהובים תנועה, ריקוד וקצב, בהחלט יכולים לרקוד ולנוע בהנאה. במהלך השיעור לא כולם עושים את אותו דבר, כל אחד עושה מה שמתאים או נכון לו, כך שהילדים מרגישים בנוח עם עצמם ועם הסובבים אותם.

 

מחוג הזומבה מפיקים את כל היתרונות של כושר אירובי ואנאירובי. שורפים הרבה מאד קלוריות, מחטבים את הגוף מחזקים את שררי הידיים והרגליים ואת חגורת הכתפיים. פעילות הזומבה מאמצת לב ריאה ובונה סיבולת שריר. הרבה ילדים לא אוהבים פעילות ספורט כי זה פשוט משעמם אותם, אבל לזמובה אף אחד לא נשאר אדיש בגלל שיש בה את המוסיקה וזה גורם לכיף. ילדים ואנשים רבים נסחפים איתה ואליה ומתמידים בפעילות. ילדים המשתתפים בחוג מפתחים מודעות לאורח חיים בריא ופעיל. הם לא מדברים על דיאטה הם עושים פעילות הגורמת להם לשמור על משקל נכון ומונעת מהם מלהפוך לילדים הסובלים מעודף משקל. השתתפות בחוג זומבה היא גם פתרון אלגנטי לעודד ילדים בעלי עודף משקל להגיע למשקל מאוזן ובריא בהתאם למבנה גופם וגילם.

 

זומבה לילדים היא לרוב תכנית המיועדת לבנים ולבנות בגילאי 4-11 בה נחשפים הילדים

לסגנונות שונים של מוזיקה ובאמצעותה מכירים תרביות שונות ברחבי העולם, מפתחים דמיון וחוש קצב. בחוג זומבה עובדים עם הילדים על מוטוריקה גסה, שיווי משקל וקואורדינציה. בזכות הזומבה התנועה והריקוד הופכיים לחלק משגרת החיים והיא מטמיעה בילדים מגיל צעיר את האהבה לספורט, ריקוד והנעת הגוף. הפעילות בחוג היא בקבוצה אך יחד עם זאת התנועה עצמה היא אינדיבידואלית כך שגם לילדים ביישנים יש הזדמנות להתבטא ולהתבלט. זו גם אחת הסיבות שאף אחד לא נשאר אדיש לזומבה היא סוחפת גם את הביישנים שבילדנו.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: